W ostatnią sobotę postawiliśmy kolejny ważny krok w naszych przygotowaniach do tegorocznych zawodów AUVSI SUAS 2017. Postanowiliśmy przejść z teorii do praktyki i przetestować dotychczasowe osiągnięcia sekcji elektroniki i programowania na pierwszym w tym sezonie oblocie, co rozpoczęło pierwsza fazę wieloetapowych testów. W tym celu zebraliśmy się wczesnym rankiem w naszej modelarni na poznańskiej Wildzie.
W przeddzień oblotu umieściliśmy całą elektronikę w styropianowym modelu służącym do testów i przygotowaliśmy samolot do lotu. W sobotę rano wystarczyło zapakować do samochodów płatowiec, najpotrzebniejsze narzędzia oraz zapas RedBulli, a następnie ruszyć w drogę na lotnisko Aeroklubu Poznańskiego w Kobylnicy.
Po dotarciu do celu od razu przystąpiliśmy do prób lotnych. Pierwszy lot odbył się przy pomocy sterowania manualnego, przez debiutującego w swojej roli pilota Kamila, który zdobył w naszych oczach uznanie.
Podczas drugiego lotu kontrolę nad samolotem przejął autopilot zmodyfikowany zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie zawodów AUVSI SUAS 2017. Wszystkie elementy lotu zostały wykonane z właściwą precyzją i poprawnością. Samolot leciał zgodnie z zaprogramowaną w autopilocie trasą według punktów określonych współrzędnymi GPS. Płatowiec wykonał również autonomiczne starty oraz lądowania, dostarczając nam tym samym bezcennych danych porównawczych. Sprawdzian celująco zdał również system awaryjny włączający się w przypadku utraty łączności samolotu ze stacją naziemną.
Chęci do latania dodawała również pogoda, ponieważ był to pierwszy tak ciepły i słoneczny weekend w tym roku. Udane loty zwieńczyliśmy inauguracją sezonu grillowego.
Jednak nie spoczywamy na laurach pierwszych sukcesów i już od nowego tygodnia zabieramy się za dalsze prace, nie tylko w sekcji elektronicznej, ale również technologicznej. Śledźcie naszą pracę na facebooku, Instagramie i stronie internetowej.